Friday, December 26, 2008

a new baby born


*this is winney's pic, 2 years old da jie*


huehehehe.... last night, my sisters and my mom call me for the xmas time.

They told me that my biggest sist will give birth soon. But, they still don't know when is the time.

At midnight. Suddenly a message come into my inbox. "Sudah bukaan 5". Hmm..we've all got very excited. And the one who's very excited is winney, who is "da jie" wannabe. hahaha...


My sister, nung, sms me that winney walking around out of the blue. Wow, she is very cute baby isn't she?
She is worried about my sist, which is her mom.

1.30 am (singapore time). the new baby was born. hoho....a girl..hehe
They haven't prepared any name. So, until i write this note, the baby is still a baby without a name. hahaha...


Today, out of my curiosity, i called my brother in law to congratz him.


Then i called nung, which is with my jiejie at the moment.

The baby is 3,6 kg, and 52 cm height. a bit small then her "da jie". Winney is 3,73 kg and 52 cm height *if i am not wrong :P*

I asked her about what winney do yesterday. It was very very awesome hahahaha...

It was in the hospital.

When winney saw her mother in pain, she was terrible worried about her mom. She started to walk from side to side, from corner to corner.
Nung asked her to go out from the birthing room. She agreed.

Then they were waiting outside.
That lil winney started to walk around out of the blue again. hahaha... she was walking around my sista *nung*. And then, walking back in front of the birthing room, act as she can read the word in the door. She is 2 years old anyway. haha...

Then, she was walking back to nung. Walking around nung. Walking from side to side. Walking back to to the door of the birthing room. Look up the door as she could read again. Then walking back to nung. Grab nung's rosario and have it hang in her neck. Walking around. And started to ask "Mau. Mau. Minta Mama. Mamaa....Mau Mama". She started asking about her mom.

Coz, it is not the time to give birth yet, nung brought her to her mom. Winney was sitting beside her mom's bed. And holding her mom's hand and talking to her, "Makan yang banyak ya..." *eat a lot mom*.


Hehehehe... so cute of her....i love her so much ♥-♥


Then, after a while. She slept before her sister's born. She slept in worried. But somehow, right after her sister was born, she started to smile in her slept. huehehehe...


i ♥ my winney.... anyway, Lord Jesus, thank you for your blessing this xmas time.

♥ luv U much ♥

gbu all,

sophia

Friday, December 19, 2008

First Christmas Party at Singapore

Today, err, tonight, i will have a christmas party with my cellgroup.
Hope everything is going well.

^^ I never realized that there's some problems. No one has ever talked about. And now, it started to show up.

The feeling that he/she is not feeling comfortable in the cell group.
The feeling that he/she has not been acceptable in the cell group.
And all other feelings... ^^

But i think it is a good start. So, we can just start to talk from heart to heart. And start a living like a family, that there's a space to make wrong things. ^^

Hehe...

Lord, i just hope that this cellgroup will grow as the family of God, and can impact to the church.

Gbu,
ruth

Thursday, December 04, 2008

dan tiba tiba ia menyeruak keluar....

mungkin aku terlalu capek
air mata yang sesaat tadi aku bilang tidak bisa menetes
tiba tiba turun
mengalir
membasahi pipiku

aku bukan orang yang kuat
dan aku bukan orang yang tegar
aku cuma mau jadi hambaNya

hamba yang bisa dibanggakan oleh DIA

oya.
sebenernya, mungkin karena aku barusan membaca postingan lamaku.
tentang cintaku.
tiba-tiba saja aku jadi merindukan dia lagi..
tiba-tiba saja aku ingin lari ke keluargaku
tiba-tiba saja air mata itu tanpa ijin menyeruak keluar

terakhir aku menitikkan airmata untukmu
adalah ketika aku membaca komen teman2mu tentang betapa mereka masih merindukan kehadiranmu.

aku mungkin berusaha lari dari kenyataan
atau aku tidak merasakan kenyataan itu
aku tahu kamu sudah ada bersama Papa
dan aku tahu kamu bahagia

tapi aku sekarang ga tau kalo kangen kamu harus bagaimana

^^
Meme,
aku sayang kamu
sebenernya aku pengen nulis banyak tentang kamu
apa yang oc pelajari dari kehidupan seorang meme
apa yang Tuhan ijinkan oc belajar dari kehilangan meme sayang

tapi semenjak di sini, oc terlalu cape dan banyak kegiatan.
apakah supaya oc ga mikir kamu ya?

Ah, sudahlah..hehe
yang jelas..kami semua
Papa, Mama, Cece, Kohan, Olin, Adiknya Olin, Koko, Nunung, Oce, dan semua temen2nya meme, semua sayang sama meme....

:)

i luv u sista...and i will always do... ^^

ruth

need u much

Oh , Lord Jesus

I need You so much.....
I don't know how to go through it
I surrender to You Lord

really

I have no wisdom
Please..gimme Your wisdom Lord

I do need You so much...
T_T

feel like i want to cry
but there's no tears drop

feel like i want to stop here
but i know i have to continue until it finished

feel like i want to run away
but i know i have to stay

feel like i want to go back to my old life
but i know i have to grow
i need to take a new step
having another faith leap

Jesus...
Thank You that you have sent so much angels to come to help me
^^

Please, strengthened me more
Please, teach me to trust You more
Please, teach me to be Your servant more
Please, teach me to be Your humble servant more


in the mids of online FORMS T_T
*somebody please help me*

gbu,
ruth

Friday, November 21, 2008

The God I Know (Lyrics)

Words and music by KC Gan, 2008

When the stage is bare tonight
There’s no one else
Just You and me
When the curtains close behind
There’s no pretense
I’m on my knees

I will lay down my life
For the love sacrifice
You gave to me
It’s all because of You
All because of You

The God I know
Righteous and Holy
The God I know
Faithful and true
The God I know
My tower of refuge
Hearts are healed
Christ revealed

The God I know
Light of the City
The God I know
Strengthens the weak
The God I know
Your heart beats within me
As You are, so are we

This is my cry
My one desire
More of You
More of You

The church He knows
Righteous and Holy
The church He knows
Is faithful and true
The church He knows
A tower of refuge
Hearts are healed
Christ revealed

The church He knows
Light of this city
The church He knows
Strengthens the weak
The church He knows
Is strong and mighty
As He is, so are we

Wednesday, November 19, 2008

Thursday, November 13, 2008

Biru Putih Berbaur

Birunya langit
Putihnya awan
Ingin aku tunjukkan keindahan ini kepadamu

Birunya air
Hijaunya alam
Ingin aku membawa mu terbang lintasi samudra

Ah, kata emang tidak pernah bisa cukup untuk mengungkapkannya
Semua rasa bercampur aduk
Antara merelakan dan kesedihan yang memuncak

Aku juga tidak tahu
Kenapa air mata ini terus menetes
Aku tidak lagi peduli pada orang di sampingku

Aku sedih
Aku sedih
Dan aku tidak tahu kenapa
Air mata itu tidak mau berhenti mengalir

Sayangku
Berbahagialah disana ya yang…
Aku sayang kamu
Dan kamu akan terus hidup di hatiku

Kini bahkan kamu dapat melihat lebih tinggi
Dan lebih tinggi
Dan lebih tinggi dari aku

Berbahagialah……

With my deepest love dedicated to my beloved sister

“Monyong, kamu dimana?”

Meme sanyong, kamu dimana?
Ociong aku disini…

Meme sanyong, kamu dimana?
Ociong aku disini

Meme sanyong, ociong ga bisa liat kamu?
Kamu dimana?
Jangan main bak delik dong.
Kan udah gede neh….

Ociong...
Ociong jangan kaget ya
Meme sekarang udah di surga
Bermain bersama Papa
Ketemu ama Tuhan Yesus

Ociong jangan sedih ya
Bilang Papa Mama, Cu Ong, San ciong, Koko ama olin, oya ko han juga
Aku sayang ama mereka
Aku sayang ama ociong juga

Aku bahagia disini
Aku mendoakan kebahagiaan kalian juga
*hug*

*percakapan antara nurani di tengah kesedihan kehilangan seorang adik yang aku kasihi*


4 November 2008 - after 2.24 pm

Cantik

Cantik…
Kamu tahu kan aku sayang kamu
Cantik
Kamu tahu kan aku pengen ketemu kamu

Aku mungkin ga bakalan bisa mengerti
Kenapa kamu harus pergi sekarang
Aku mungkin ga akan bisa paham
Kenapa semuda itu kamu meninggalkan kami

Cantik
Aku sayang kamu
Aku cinta kamu

Papa, Mama, Cece, Nung, Koko, Ko Han, wine
Semua kehilangan kamu
Dan semua mencintai kamu.

Tapi aku tahu
Papa dan Tuhan Yesus lebih sayang ama kamu
Kamu udah ada di sampingNya kan sekarang?

Papa, Yesus, aku titip cantikku ya….

Ruth, 2:24pm - 4 November 2008

Monday, October 27, 2008

Kukup Trip - 25 26 Oct 2008 *updated*

having 2Days 1 Night Trip with my ICG's friends.

will update it later ^^

hahaha


btw, dibawah ini update per 3 nov 2008. *males nulis wes an...haha*



gbu all,
ruth
waiting for the next unforgetable trip... ^^

Thursday, October 23, 2008

percakapan yang mengambang

sebenernya hanya sebuah perbincangan biasa
tapi ntah kenapa itu mengarahkan aku kepada sebuah pemikiran yang tidak biasa

aku tiba2 terdiam
hanya karena tulisan sederhana yang kau ketik
"pulanglah..semua merindukanmu"

orang-orang yang kurindukan
orang-orang yang merindukanku
apakah semuanya itu nyata
ataukah hanya sekedar basa-basi
sekedar untuk menyenangkanku

aku merasa bias
dalam sebuah kungkungan yang tak pasti
apakah kalian masi menyambut kepulanganku nantinya
karena hubungan itu perlu dibangun
hubungan itu perlu komitmen

apakah nantinya kita masi bisa bercakap-cakap dengan nyaman
sementara lingkungan kita telah jauh berbeda

dulu
dengan polosnya aku akan bilang
"aku tidak akan lupa dan tidak akan pernah berubah"

namun nyatanya
waktu merubah aku
waktu merubah kamu
waktu merubah kita

mungkin kamu masi merasa sama
mungkin aku pula merasa sama

tapi nyatanya
cerita yang membentuk kita berbeda
percakapan kita berbeda
gurau dan tawa kita berbeda

aku tidak bisa lagi tertawa pada hal yang sama denganmu
kau juga tidak lagi bisa tertawa pada hal yang sama

apa yang kuceritakan, engkau tak mengerti
apa yang kamu ceritakan, aku pula tak paham

aku masi sayang kalian
dan aku tahu kalian juga sayang aku
tapi entah kenapa
aku merasa jarak kita makin menjauh...


ruth
*juz want to live in Your calling*

Thursday, October 16, 2008

Bible Study Class - 2

Fiuhh...

After absent for quite some times, i started to join the bible study class again yesterday.
Actually, i almost forgotten that yesterday is the first lesson to attend ^^
but my friend, merry, reminded me *hehehehe*

I took the Christian Lifestyle Class after thinking for a while. Actually, i haven't decide which class i want to attend.
then the book seller just told me to continue from the previous lesson - Getting Started. I thought, ok loh.
just continue what i have started.

And guess what?

I was taught by Yohandi. Again.
But it's ok loh...becoz his class is fast. hahaha....

Anyway. Why do i join this bible study class?
I just need to force my self to know more about Him
If i don't force myself to attend this bible study class, i will be less discipline.

^^

Lord, i love You
with all my heart
Use me - as whatever You want me to be
teach me to be your humble disciple \(^-^)/


deeply in love,
ruth

Chatting

Hari itu
sebuah bunyi
sebuah window
tiba-tiba muncul
dan ada sapaan disitu

sungguh
aku cuman mau berteman
aku ga mau lebih
dan aku ga mau
sungguh

aku berusaha menjelaskan
dengan sopan
dengan sabar

tapi kau
memaksa
dan memaksa
meminta aku untuk jadi
lebih dari sekedar teman
bahkan ketika kau tahu
aku telah komit pada seseorang

tidak
bukan karena aku tidak mau
bukan karena aku sombong
bukan juga karena aku rasis
tapi emang pada dasarnya aku tidak mau sembarang memutuskan

meskipun ya juga
aku sudah memutuskan untuk tidak berteman dekat pada awalnya
apalagi bila aku tidak kenal

aku pemilih?
ya.
emang

hehe

sori
aku bukan wanita gampangan
yang dengan gampangnya jatuh cinta

sori
aku bukan wanita gampangan
yang bisa dengan semudah itu kau ajak melanglang buana

kalo kau mau berteman
ayo..berteman
tapi kalo kamu mau lebih dari itu
maaf

juz want to make a friend for now,
ruth

Tuesday, October 14, 2008

in love again again and again....^^

even if i want to
it won't be happened
even if i tried to
it won't be happened

no matter how hard i tried
it just can not make it

hmm

but
if i just put my trust in Him
no matter how hard it is
it is possible
and dunno how
it was just happened
and it will be happens...


hahaha

thus why i love being the daughter of HIM

so in luv with You Lord,

ruth

ga konsentrasi

want to write something - yet dunno what to write

:)


haha
jadinya numpang lewat aja di blogku..
duhkah

binung neh..

pengen nulis, tapi kerjaan banyak, jadi ga bisa konsentrasi
hope tis week i can continue to write something useful
*emang nulisnya useful gitu? biasanya juga ga...haha*

enjoy your working day guys

gbu,
ruth

Thursday, October 09, 2008

resep 'bunda'

ngomong-ngomong tentang resep..aku nemu resep enak di sini.

awalnya aku mau nih kenalan ama orangnya, keliatannya baek, mana perhatian banget ama anak2nya.
trus, 1 lagi, dia tinggal di spore...
sempet tinggal di spore, tepatnya...

cukup aktif ngupdate blog, sampe pada 1 tanggal tertentu...di taon 2006, tiba2 kegiatan itu terhenti.

bukan karena dia males, bukan karena dia ga suka masak lagi, bukan karena dia ga suka share lagi.
tapi karena dia sudah meninggal.


waktu aku tahu 'bunda' - org yang suka menulis resep ini meninggal..
i feel sorry about her

tapi kemudian di satu sisi
aku menemukan sebuah sisi baek dr penemuanku terhadap blog 'bunda'

'bunda' meninggalkan warisannya di blognya buat kita
'bunda' meninggalkan kenangan tentang dirinya di situ
'bunda' meninggalkan dirinya disana untuk dikenang dan dikenal oleh orang lain

bgmn dengan kita yg masih hidup?
apakah warisan yang mau kita tinggalkan buat mereka yang nantinya kita tinggalkan

for me, i want others feel blessed to be around me.
dan aku akan menetapkan goalku dr sekarang...
i will share what ever i have with u from today onwards

hehe

gbu,
ruth


Wednesday, October 08, 2008

It is not becoz the religion - it's always about HIM

apa sih yang terlintas di benakmu?
aku marah pada diriku sendiri

apa sih yang terlintas di benakmu?
kenapa aku tidak tahu

apa sih yang terlintas di benakmu?
kenapa aku tidak bisa membacanya

Apakah karena sudah lama kita tidak bersama
Apakah karena aku tidak pernah bertanya
Apakah karena aku tidak layak jadi kakakmu

Aku marah pada diriku sendiri
Bagaimana bisa aku memperlakukanmu seperti itu

Aku marah pada diriku sendiri
Bagaimana mungkin bisa aku tidak mengenalmu

PA, dunno how to start
But, i want to start it
even i have to start it from zero
i will try no matter how hard it is.

nb: it is always about someone trusting in Jesus, not only knowing Him. it's never ever about the religion. It is always about HIM. I don't want u to regret it later. Coz i know that He will use you for sure. And i won't agree for someone doesn't live in HIM....*i am stubborn for this kind of thing..so sorry*

Jadi kayak gitu?

Kenapa aku selalu ga rela
ketika orang yang aku sayangi
tidak mendapatkan apa yang *menurutku* sepadan dengannya?

Apakah ternyata aku tidak sesederhana yang aku pikirkan
Apakah ternyata aku sebegitu sombongnya
Apakah ternyata aku suka men-judge orang hanya karena beberapa kali lihat

Tapi hatiku sakit
Tapi hatiku tidak rela

Apakah tidak boleh aku berharap kau dapat yang terbaik
Apakah tidak boleh aku berdoa kau dapat yg sepadan

Buat aku, bukan karena aku
tapi karena aku tidak rela
pada akhirnya kamu tidak bahagia
Aku ingin rencanaNYA dlm hidupmu digenapi
dan kau hidup bahagia

Aku tidak tahu
apakah bila aku ada di posisimu
apakah aku juga bertahan
apakah aku juga akan keras kepala
mempertahankan apa yang sulit dipertahankan

mungkin...
karena cinta itu bodoh
mungkin...
karena aku sama keras kepalanya denganmu

tapi kita hidup bukan semata-mata karena cinta yang bodoh
ada tujuan di balik masing-masing hidup kita
hidup bukan semata-mata karena cinta semu
tapi karena Tuhan punya tujuan buat hidupmu, sayang...

relakan apa yang harus direlakan
lepaskan apa yang harus dilepaskan
supaya kamu dapat melihat dunia yang lain
supaya kamu dapat melihat dunia luar

aku hanya berdoa
supaya kamu bisa tahu
apa yang jadi tujuan hidupmu

ps: Pa, plis..berikan yang terbaik buat dia..PLIS....PLIS.....aku tahu aku ga mungkin bisa memaksakan kehendakku dalam kehidupan org laen, tapi Pa, plis...jadikan kehendakMU....

gbu,
ruth

cee....

hanya dengan sebuah kata..."ceee"

cukup untuk membuat aku berhenti - tertegun
memutuskan untuk sekadar menyapa balik
ato tidak merespon sama sekali

akhirnya hari itu
karena aku juga merasa kalo kami harus berbicara
aku menanggapi juga

kemudian karena ini...
kemaren aku dan kamu sama2 terharu...


hehe

emang sayang banget sama adikku yang satu ini
dan tiba-tiba semua rasa kangen yang menyesaki dada ini menyeruak keluar...

air mata itu tiba2 mengalir dr pelupuk mataku

*
cengeng emang aku...haha*


aku tetap sayang ama kamu - ama kalian
dan akan tetap begitu

jaga hati ya
berfungsilah dalam panggilanmu!
doaku akan selalu menyertaimu adikku

gbu,
ruth


Tuesday, October 07, 2008

NEW PROJECT - hahaha

trus gimana?

apanya yang gimana?

kisah antara prince and princess?

hahaha
itu mah, kita tunggu aja kisah selanjutnya..

emang ada lanjutannya..

so pastinya, strategic planner tu mesti bergerak perlahan2 dan mesti tahu timing yang tepat v(^-^)v
kamu pasti tahu itu kan? hoho


gbu,
ruth

Monday, October 06, 2008

i think i luv this quote

After all my possessions had been burned, God gave me the wisdom to return to Jerusalem. - Shmuel Y. Agnon


why? coz i think it's the time for me to return to Jerusalem and build His house...huehehehe


love,
ruth

Thursday, October 02, 2008

cute dog found at east coast



cute dog ha... ^^
she (or he, i forgot already) is very cute and adorable isn't she?

we met this dog when we went to cycling that day.... ^^

gbu,
ruth

Cycling at East Coast with ICG2



Full TEAM. from left to right: yoseph, alex, robert, sally, me, lina, rusi, anita, hendi





kok pancet rasae: yoseph, alex, robert, sally, me, lina, rusi, anita, hendi




bersepedaan di putaran yang bisa muter-muter sampe atas





Different order, same peeps:
yoseph, anita, rusi, me, lina, robert, alex, hendi, sally




anita, sally, me, rusi, lina

Look at these 5 pretty girls... ^^
They are strong yet beautiful, aren't they?

huehehehe...

ini poto cycling yang takceritakan waktu itu.

After Service with ICG2 - 2



Ini poto abis makan2 ulang taon nya merry ^^....
ki-ka atas: hendi, winda, vero, laura, me
ki-ka bwh: hendra, tulus, anita, merry, handra

luv u guys,
ruth

poto jadulku ^^



Ini poto jadul, aku ambil dr multiplynya adikku -- v(^-^)v

aku disebelah kiri - adikku di sebelah kanan...
ini rasanya pas adikku ultah ke - 4 ^^

Jadi, apakah ponakanku mirip ama aku??? :D

gbu,
ruth



my precious one


This is my niece...

she is so cute and adorable. Peeps says that she is just like me *click to compare*...haha...
she is so smart and active...too much energy i think, or...nowadays kids are like that? :D

her name is caroline winney sutedjo.
I call her 'winne'
my younger sis call her 'siau cu' - as she is herself is 'ta cu' - big pig and small pig... :P
my youngest sis call her..'olin' just like her papa and mama..
my father and mother call her 'xiao wei' - her chinese name...

She herself, call herself 'olin' :D

i luv her much....much...

she will have a younger sister soon.... ^^

gbu all,
ruth

Tuesday, September 30, 2008

sebuah dialog - satu

Gadis kecilku, kamu sedang ngapain?

*tengok keatas*
Oh, Papa...aku sedang menunggu...

Menunggu apa?

Menunggu janjiMu digenapi.... ^^

Hmmm...emang apa janjiKu ama kamu...?

Hmm....apa ya Pa? banyak. hehe. dan semuanya bagus2...

*senyum*
Kamu yakin aku bakalan memberikan semuanya itu...

Yakin donk Pa. Bukankah janjiMu selalu Ya dan Amin.
Ruth, percaya kok...

Then, how do u know that it is my plan?

Lord Father, i will just believe... That's all i can do. believe.

Without Doubt?

Yes without doubt

Even if it seems impossible?

Yes. Even if it seems impossible. ^^ You will make all things possible, will You... :)
I love u much Lord, and will put my trust in You...

33But seek ([a]aim at and strive after) first of all His kingdom and His righteousness ([b]His way of doing and being right), and then all these things [c]taken together will be given you besides. Mat 6:33 Amplified Bible.

A Prayer

Lord,
strengthened me
gimme courage

Sometime You asked me,
"Do u really want it to be happen?
"

Yes, I do Lord

Then You asked another question,
"Will you regret it later?"

What i can reply is:
NO, I won't.
Coz, I believe, once You let Your work starts, it means that You will pour out your blessings.

Can I Lord?
Pleaseeee ^^

Amin.

ruth,
searching waiting longing for Him

Wednesday, September 24, 2008

alasan alasan alasan ^^

dan aku pun bertanya
kamu menjawab
aku menjawab
kamu pun bertanya

apakah setiap hal yang terjadi harus ada jawabnya?
pernah kubilang
kadang tidak
kadang iya

susahkah untuk menerima sesuatu tanpa alasan
susahkah untuk memberi sesuatu tanpa alasan

apakah butuh alasan untuk menerima
apakah butuh alasan untuk memberi

kalo emang harus ada alasan
kenapa DIA harus memberikan segalanya bagi kita yang bukan apa-apa?
kenapa DIA harus mencipta kita yang pada akirnya mendukakan hatiNya?

entahlah
kadang
aku merasa
aku ga butuh alasan
i juz want to luv Him - even without any reason

^^,
ruth

still having dreams lah - even dunt want to know the reason why hehe

Monday, September 22, 2008

Kapas

sepuing..
bukan..
hanya selembar kapas..
entah apa harus disebut

tapi

ia begitu ringan
terbang
tanpa tahu arah

terbang
tanpa tahu rasa

akankah ia sampai ke tujuan
akankah ia mencapai impinya

kapas
putih
ringan
tanpa beban (is it?)
dan bebas

apakah sebuah kebebasan yang dicari
apakah sebuah keterikatan yang dicari

ketika kau belum lepas pula dari rantingmu
kau iri lihat kapas-kapas lain beterbangan

ketika tiba saatnya kau terbang
tak rela kau tinggalkan sang pohon
pemberi makanmu
pemberi teduhmu
pemberi damaimu

kau ingin kembali
kau ingin kembali
dan ingin kembali

tapi apa daya
angin selalu menghembuskan kau
ke arah yg berbeda

kapas....
dewasalah

sudah saatnya kau cari tumpuan hidupmu

terbang
terbang
dan terbanglah makin tinggi

gapai impimu
pohonmu, akan tetap disana
melahirkan kapas-kapas lain

dan doaku
suatu saat
sembari terbang meninggi
kaupun temukan tanah tuk letakkan penat

bersandar
bertumpu
bertumbuh
menjadi pohon
dan lahirkan kapas-kapas lainnya

longing to You,
ruth


Saturday, September 20, 2008

Another First Time

Ehmm...have i write about first time?

cannot remember at all. hehe. But since i've got so called "so and so First Time", so i just give it title "another first time".

Today, my agenda is a bit packed.
  1. Going to visit Yascho at National University Hospital (NUH).
  2. Going to IKEA Alexandra Rd to buy some stuff.
  3. Cycling to East Coast.

Ehmm...as i am writing,i've just realized that it is really a FIRST TIME for all activities i've done today. huehehe

  1. Today is the first time i went to NUH. It such a big hospital with playing ground for kids. hehe. I went with Elly, and another 2 girls. We met at Buona Vista MRT, and continue our journey by BUS no 95A.
    After we finished our visitation. Then we went separately. I went to no 2.
  2. Today is also my first time to go to IKEA. After more than 6 months living here, i have never been really going there. I was planning to go. But it never went into reality until today. :D
    From IKEA, i went home, and changed my clothes, put on my shoes and went to MRT. Then i went to no3.
  3. I was so late. I didn't know that there's many people waiting for us. hoho. am sorry my friends.
    Rusi, Lina, Hendi, Yoseph, Alex, Robert, Sally, Anita and me, went cycling today. It's also my first time to cycling and go to east coast. huahaha.....
And now, my foot all are very tired. Time to sleep now. Will go to church tomorrow.

Gbu,
ruth
cape dan binung mau nulis apa benere..haha

Thursday, September 18, 2008

banyak kerjaan ato ga ada kerjaan

haha...


ini lagi banyak kerjaan, tapi kalo pas banyak kerjaan gini, bawaannya nganggur.

btw, kmrn aku sempet di-'kerjain' nih ama temen kantor aku.

Selasa, sehabis mengundurkan diri, dia bilang kalo kita bakalan ada meeting hari rabu pk 12.30 dengan club2 yang lain di Punggol.

Rabu, setelah menyelesaikan printing, aku bergegas lari ke Chinatown MRT - menuju ke Punggol MRT. Perjalanan ini memakan waktu selama 26 menit. Selama perjalanan itu, aku berusaha menyelesaikan desain voucher ku. hmm...such a hardworking girl, still working at MRT ha.... ^^

Setibanya di situ, pk 11.55. Hmmm..shuttle bus ke arah MCC udah pergi keliatannya. Jadi aku dengan santainya berjalan ke arah toilet sebelum menunggu taxi di tempat penantian. *nb: kalo mau nyari taxi di punggol mrt ini agak susah. jarang banget ada yg stand by T_T*

Pas lagi berjalan ke arah taxi stand, tiba2 aku melihat mobil yg mirip shuttle ke MCC. "Wow, i am so blessed". haha, akirnya ga perlu nunggu taxi. hehe. dengan riang gembira, aku melihat jam. fiuuh, masih keburu. ntar sampe MCC jam stgh 1 kurang.

Pk 12:18. Tiba di MCC
Melihat ke arah front-desk, aku tidak menemukan sosok rekan kerjaku. Hmm, kemana dia?
Segera kuambil hp dr tasku, dan kutelp dia.

S: "Hallo, xxx, where are u?"
X: "Hallo, actually i am on my way back to the office"
S: "O..ok..so,you're on the way back to the o..off.. WAIT...what office are you meant? Is it our office at Chinatown?"
X: "Yes, i am on the way back to the office."
S: gelisah...gelisah...ditambah sedikit gemes... "Then, how's the meeting?"
X: "Oo, suddenly, it cancelled in the last minute."
S: "Then, why don't you call me to tell me that the meeting was cancelled?"
X: "Oh, yes, i forget."
X: continued.. "I thought you won't be come because you were not coming at 11."
S: "So, i though i have to go, starting from 11. Ok. Never mind. Bye. God bless"

Duhkah, kok bisa ada orang kayak dia. gebleg.
Bahkan untuk ngomong, "maaf, aku salah." itu aja ga bisa. tambah nyari alasan, "aku pikir kamu ga datang. udah jam 11 kamu belum juga muncul, jadi aku pikir kamu ga datang."

Emangnya kalo aku ga datang, aku diem2 aja. aku pasti sms kamu toh. Dasar. >:P

Akhirnya, aku langsung balik lagi, menggunakan shuttle bus yg sama, dan driver yg sama. hoho..paling pikir si sopir, "gila bener, cewek ini kurang kerjaan kali ya. jauh2 ke punggol-mcc, cmn turun 15 menit doang, liat notice board, trus kembali lagi ke punggol mrt." hahahaha...

Aku ga marah2 banget sih. Cuman kesel aja harus wasting time for 1 hour for nothing. Hmm, namae wasting time ya for nothing ya...haha..

yah, itulah sekelumit kisah hidup di spore...

duhkah spore spore....why do u have to be so complicated?

hehehehe

kalo katanya alb**t, dikerjain sebelum resign..haha



gbu all,
ruth
enjoying the working time



Monday, September 15, 2008

for my dearest(s) - in indonesian

ketika kaki tak lagi mengayun
tangan tak lagi melambai
tercekat suara tanpa teriak
bahkan mimpi tak lagi terlintas

adakah kau disana
adakah aku disitu
adakah dia disana

ketika perasaan telah akan terbang
ketika hati telah akan dikosongkan
kenapa harus ada sapa
kenapa harus ada tanya

sungguh!
aku sudah tidak punya apa-apa

tidakkah bisa kalian beri aku kebebasan?
atokah aku yg tidak dapat membebaskan kalian?

kenapa sih?
aku mau ditangkap olehnya
aku mau disenangkan olehnya
apakah itu juga salah?
kenapa kalian harus menyalahkanku disaat aku hanya bermimpi
apakah mimpi itu salah
kalo itu salah
kenapa Tuhan ajar aku tuk bermimpi

kenapa kalian begitu tidak bisanya membebaskanku?

duhkah...
aku sebel kalo kalian seperti itu!

tapi...
buat aku
^^
hidupku adalah hidupNya
so, i will live for Him alone
don't ever blame me for this.
sebel sungguh ama kalian.
i knew u luv me. but still i dont like the way you treat me.
i knew that i'm stubborn. but don't treat me like that. *see how much stubborn i am.. :D*

hmm.... however, i luv u still. hehe.
thanks for your care
thanks for still being by my side even if i shout at u. haha
thanks for still being by my side eventhough u've known how stubborn i am...hahaha
and thanks for hearing my cry
it's really a blessing for me to know u

gbu,
ruth
in the midz of meditations

Sunday, September 14, 2008

impi di malam hari - menjelang subuh

kaki ini melangkah
dan seluruh tubuh mengikut

mata ini memandang
dan pikiran ini mengangan

melihat
menatap
berlari
melangkah

banyak hal
banyak perkara
mau kucapai

tapi yang bisa dilakukan
hanya satu langkah
kecil tapi berdampak
satu langkah kecil
tapi membawa kita ke langkah berikutnya

ketahui tujuan hidupmu
ketahui akhir dari hidupmu

dan hidupilah mimpimu!

Saturday, September 13, 2008

SO NEEEEED U

huaaaahhhhhhh!!!!!!!!!


I do neeeeeeeeeed u so much... *need and miss my-teshuva*
I need to write

:)

actually when i open this blog, also dunno what to write.
but something make me feel very urge to write. haha.... too exagarate...

it's been a week..a full week of working. day and night.
but the project has to be done this week, at least next week ^-^

so, cheers me up!

haha...

ok de, continue to workkkkkkk ^^



gbu all,
ruth

Tuesday, September 09, 2008

Minang Resto near Arab St

"Where do we want to have our lunch?"

"Do we want to go to lunch? or not?"

"Hmm..off course we're going to have our lunch. Am hungry already.

"Then, where are we going?"

"No idea."

"Bugis?"

"What are we going to eat there?"

"Dunno. But sure a lot of food lah.."


Then after agreed, we went to Bugis. But off course, we still haven't decide where we are going to have our lunch there. After we arrived at Bugis MRT, then one of my friend *Tulus: not his real name*, asked us whether we want to eat padang food or not. About 5-10 minutes walking distance. So, there we go.... ^^

It was my first time, oops...sorry, 2nd time i went to Arab St. The first one was when i want to pick my ticket.
Here's the pics.... ^^

Enjoy and Gbu,

ruth




in between Minang Resto and Masjid Sultan.
from left to right: Tulus, Hendra, Lina, Me, Hendi, Handra.
photo taken by Eddi ^^




also between the Minang resto and Masjid Sultan.
from left to right: lina, hendra, cute and awesome me *hoho*, tulus, handra.
photo taken by: Hendi. Oops, where's eddi?

nb: for indonesian that like spicy padang food, here's the place. I think you must give it a try. no regrets. huahahaha....sambelnya mantap, dan jajanannya banyak dan enak2..haha.....delicious food, delicious dessert, delicious snacks.....also sell 'martabak bangka' *kalo versi Jakarta* ato 'terang bulan' *kalo versi surabaya dan sekitarnya, hehe*



Monday, September 01, 2008

Midori and ICG2

^^
Midori, has arrived at Japan now.
This is one of the photo we have together with my ICG2 friends.

Hope, someday we can travel around together. hehehe...

I think i will learn Japanese a bit then...hahaha.
Back then, when i was in Indonesia, my friend did ask me to go with them into Japanese Language Course at the Japan Embassy. But, since i was too busy *playing around, haha*, then, i never make it.

Hahaha.....

Then now, i have midori and handra that can teach me. Would u guys teach me? :D

enjoy the pic and gbu always,
ruth



After Service with ICG2

Hehe...

today, after the service, we went to Chinatown.
Having our lunch there at Smith Street, ^^


From Left to Right: Me, Vero, Hendra, Tulus, Rusi, Lina, Hendi

Then, after we had our lunch, we went to travel agents because my friend want to know about tour package.
So, we walked to Mosque Street then to Hong Lim Park.

Having a dessert. And then went to Funan.

After walking for sometime, we've finally decided to take a seat first. and having Teh Tarik and Prata. hahaha...

So, there we were. In the 4th level of Funan, having our prata and teh tarik.



From Left to Right Up: Hendi, Me, Handra
From Left to Right Bottom: Tulus, Rusi, Hendra


It's very nice to get along with u all guys.... ^^

gbu,
ruth

Friday, August 29, 2008

Behind the Scene of my YM Shout Out Message

"kalo mau dapet hal yang baru, kita harus mau belajar ngelepasin hal yang lama. Dengan begitu, ada 'space' untuk hal2 yang baru itu.... *it's all about the basic thing, isn't it*"
"If you want to achieve new things in your life, you should learn how to release the old one. In that way, you create a 'space' for the new things.... *it's all about the basic thing, isn't it*"


Wednesday, 27 Aug 2008.
I was taking a leave for half day.
I've promised my friend to show him the bookstores in Singapore.
So, we've managed to see each other at CityHall.

It was not just the two of us. There were 4 of us. Me, Alain, Ray, and Tena. In my mind, i was going to show Alain some bookstores that i've found here. But, they'd already has a plan. So, i just came with them. Oyeah, there another one, Derren. I think he was one of the pastor here? *not sure about it anyway* :)

Derren drove his car, and we went to some hostels and hotels as well, to survey places to stay during Asian Conference 2008. We also went to Katong Laksa - East Coast. It was a nice laksa anyway. :)

Then, it's already 5.30 pm. I told Alen before that the bookstore will closed by 7pm. So, we've gotta go.
During the journey to the bookstore, we were sharing each other, what has happened lately into our life.
We've talked a lot of things until about 9pm.

He was shared about Heavenly Father Prayer.
Though i was heard that before, but i'm glad that he's got the revelation and the wisdom within him.


Thursday, 28 Aug 2008
It was just me. As usual, taking MRT from Braddel to Chinatown. As usual also, in between, i just grabbed my mobile, and read the e-bible. And thinking. Only about how we can prepare ourselves so that GOD can use us properly according to His plan.

Then, this whole idea *not the new one though*, comes in my mind. If you want a new things (talked about everything in our lifes, such as talents, money, times, chances, business, or whatever it is), then, you have to learn how to release the old one. The old one here, for me, is talking about whatever God has granted us, whatever He has given to us. Whether it is a wealth, health, money, talents, business, or whatever it is.

If we want to go to the next level, we've to be prepared to leave the previous level however comfort is the level.

We cannot keep every blessings that He has given to us, just for ourselves. It's selfish. It's childish. And it is conformed you that it will taking you to no-where. You will be stuck if you didn't do anything with your talents, with your time, with your money, your wisdom, your knowledge and with your-whatever.

It's like the vessel that taught to us so many-many times. It should be empty first before you can fill your vessel with the new one. :)

The more you give, the more you get.

The more you share your knowledge, the more you will get a new knowledge.
The more you give your time, the more you will get your time.
The more you give your money, the more you will get new money coming to you.
The more you give your precious one, the more you will get even the more precious that we could have never imagine before.

I don't know and may be will not know how is God's math. but it is the way it works.

hehe.. That's the beauty of living in God. haha...

am so glad that He found me in the first place...

Anyway, i'm so glad that i post that shout out.
I just found out, that somehow, the shout out works to bless others as well as it bless me.

Up to now, there's 3 person asked me about my shout out.
And at the end, am glad that people blessed with it.
But guys, you know what, i'm also blessed that u've talked with me, so that i knew that it works! hehe...

Have a nice weekend all of u....

gbu,
ruth


Wednesday, August 27, 2008

SURPRISE for me

One day, after registered SingPass in ICA, i decided to walk back to my office. It looked quite near.

I walked all the way.

Then i saw it.

An office with an Ogilvy signature. Then, i was just thinking, 'Oo..found it. Finally i knew where is Ogilvy's office. It will be very nice if i know someone inside and take a look at the office inside'.

Then..the day passed. I think it has been more than a month then.

Few days ago, my friend from Indonesian Cell Group drop email in the mailing list said that her friend need some Indonesian friend for a Focus Group Discussion. In the middle of my daily routine, i send an email to her friend without any serious purpose. I think it will be fun to involve in such Focus Group Discussion.

They reply me and tell me that i can be involved in the Focus Group Discussion. When i first read their email, i was surprised that it was located in the Ogilvy Building. So, today, finally i can entered that building. And knowing someone who's working inside.

Anyway, today is a wonderful day for me. I get to know some new friends from Indonesia with different background.

uhmm, somehow, i've been reminded by this situation, that He's there, is listening and will make all things beautiful in His time.

gbu all,
ruth

Tuesday, August 26, 2008

Green Day ?

It was on Sunday, 24th August 2008.

We were going to church as usual *We in here,representing me, nita and merry*. Because it was the SOT *School of Theology* Graduation Day, so CHC combined 2 services become 1 service only. A lot of people will come to the service. So, we came earlier. We sat in the row that has been reserved for us.

Then in the middle of the service, pastor Kong said to us to have a chit chat with people around us. Because i was sitting around Indonesian people, so, we just had a non-sense chitchat. But after 1 minute, i've already didn't know what else to talk about. So, then we turn back to the people who sat behind us, and then just saying "Hi!".

Then it happened that we know that there's a girl who just came for the first time in the church. She is Japanese girl. Then Merry told her that we have a Japanese friend also. We will introduce him with her after the service. :D *hehe, actually he is an Indonesian who's happened to live in Japan for about 5 years, so he can speak Japanese fluently*

After the service, i called my friend to come over our place. That time, we sat on different stage because of the crowd. His name is Handra. Then he come over to our place. We introduce him to her. O ya, her name is MIDORI *green in english. that's why the title is called Green Day because that sunday is Midori's day. :)*

We've invited her to have lunch with us. Since we want to eat at bugis, and she happened to stay at hostels around Bugis Village, so we just walked with her to go to her hostel first to check in and put her bags. After that, we went to a FISH SOUP restaurant. It was very delicious.... hmmm....yummy...hehe...

Full already.

Actually, what i've planned before was going home after the service. but considering that we've just made a new friend, who dunno about spore, so we decided to walk with her and be so called a 'tour guide' for her. ^^ what a nice friends i have.... :D

We went to Vivo City. Show her how to go to Sentosa Island. See the Merlion Statue from Vivo... :D
We also showed her a traditional breakfast and snack in Singapore. Kaya toast, boiling eggs and tea *tea with sugar and milk*. She liked it. Hehe...

Then after having some chitchat at Wang, i bring her back to Bugis.

It's really nice to meet u Midori.. hehe...look like that i made friend with my first Japanese friend now... :)
Anyway, i'm amazed with her courage to travel alone. It's look like i was amazed with Ime too..... a woman, travel alone, and be a backpacker. Salute to both of you.

nb: she also taught me how to write my name in hiragana and katakana.... hehe. Also she said that my chinese [美玲] name is Mizuzu if spoken in Japanese. *Is it mizuzu? I cannot remember it...hahaha...please correct me if i am wrong.*


Sunday, August 24, 2008

FIRST TRIP TO OVERSEAS!

Huahahaha...


After about 5 months working here in Singapore, finally i make a trip to overseas. The cheapest trip to overseas i think. Only 90 cents Singapore Dollar and 90 Ringgit Malaysia *it means about Rp.5500,- and Rp2900,-* huehehe... and it takes only about 15 minutes ++ for the trip.

I knew it cannot count to be something that i have to be proud of. But i do really love the trip! Hehe...

Actually, quite some time already, me and some of my friends, have planned to have a trip to Johor Bahru, even if some also tell us that there's nothing much to see in JB. But because i do love traveling, so i don't even care if there's nothing much to see. For me, at least i knew it, and i have ever been there. :) Then it will be a new experience for me.

So, last week, i talked to my friends about our plan going to JB. then they agreed to go along to JB. Then after few days, i just asked another friends to join us. Finally, there are 6 of us today. Handra, Hendi, Merry, Lina, Yanti, and Me. ^^ They're my cell group friends.

Starting from Kranji at 11am ++, *actually we should meet at 10.30 hehe*, we're taking a bus. CW01. Then we arrived at the Immigration. Taking another bus. Then passing the Custom. Then, here we are. At JB.

Anyway, i just knew that it will be better for us just having S$ with us then exchange it in RM. The exchange rate is better in Malay. :). So, if u want to go to JB from Spore, i think u should not change it here.

At JB, just going to JusCo, Tebrau City *? is it correct? hehe*, one of the mall at JB. It's quite ok to walk there. We buy WALL-E tickets, have lunch, some of us go to Hairdresser, some of us just walking around the mall.

15.45. We were watching Wall-E until about more than 5pm.
Buy towel, gifts, mooncakes, then we're going to Situanglaut *didn't remember the name, hehe* to eat seafood.

The taste is not that delicious as in Newton or Indonesia..but it is cheap. hoho....
Remember that there're 6 of us. And we just spend RM 92 for all of us. It means we just spent about RM15 per person.
We ate Kangkung Saus Tiram, Sotong Goreng Tepung, Ketam *kepiting* Asam Manis, Pari Bakar, Lime Steamed Fish *the soup is delicious*, Rice, Tea.

Oh no...i'm very sleepy. Yet there's something to do.
Gotta go

gbu,
ruth


Thursday, August 21, 2008

Living in Light of Eternity

Festival of Praise 2008 - Mark Connel

Hi, as i've written before, i'll write the sermon that i heard on FOP 2008.


Psalms 29 --> talking about living in the light of eternity.
James 4 --> talking about that life is short. Live is like a mist, so live it for the Lord only.

1 John 2:15-16 - Value of the WORLD
- Live in Pleasure (FUN)
- Lust to Buy (POSSESSION/CONSUMING)
- Pride from Wealth (PRESTIGE/TO BE POPULAR)

Rome 12:12 , 1 John 1:17, 1 John 2:17

Ecclesiastes --> Solomon said that everything is empty, vanity.

3 Things that have eternal value:
1. Knowing God - will last for eternity
Being a friend of God. Talking with Him, listen to Him, sharing things together, spending time with Him.
Luv God with all of your heart.

2. Love People
Love ur neighbour as you love yourself.
Love is more important for eternity. Faith, hope and love. The greatest is love.
We treat people same as the value that we have.
Love the people
Ministry is always about the people/

3. Invest your time, talents and resources in the work of God.
Ephesian 2:10. We are saved by God to do some good works. We are here to make difference.
Being a servant! Don't be so selfish.

Hehe, that's all..

I know that is not complete anyway...It was my note.... and my conclusion. hoho..
Hope u're blessed.

gbu all,
ruth


Tuesday, August 12, 2008

A & S yang tak terpisahkan

Tahu ngga...

dalam perjalanan hidupku, ada banyak A yang datang di dalam hidupku.


yang pertama adalah A yang paling setia dan paling sayang ama aku.

Ia telah muncul bahkan semenjak aku belum dilahirkan, dan sudah sayang ama aku, dan sampe selama-lamanya dan selama-lamanya Ia akan tetep sayang ama aku. Ia selalu dapat menemukan aku, bahkan ketika aku bersembunyi di tempat yang paling gelap sekalipun. Aku heran. Dia selalu bisa tahu aku ada dimana, dan selalu tahu, apa yang ada di benak maupun perasaanku.

A yang kedua, muncul pas aku SMP..hoho..masi kecil gitu rasae kalo dipikir2 sekarang.
A2 suka banget maen basket. Dia, ga terlalu ganteng, badannya agak sedikit gede..tapi aku suka. Dia wangi. haha... kalo pas pulang dari sekolah, dia selalu nggodai orang gitu...hehe...tapi dia beda kepercayaan ma aku. Terakhir ketemu pas taon lalu kali ya.. dia sekarang mengelola toko. Eh, tapi tetap tampan dan wangi haha... *ini anak pertama bilangnya ga ganteng, skrg tampan..haha..*

A yang ketiga, muncul pas aku SMA. Dia adalah orang yg pertama kali "nembak" aku, dan aku ga nyangka. Soalnya dia ini termasuk temen baekku. Aku suka ama dia sbg temen. Tapi untuk lebih dr temen? Aku harus berpikir dan berpikir. After a month...trus akirnya aku bilang "iya". So, he was my first boyfriend.
Tapi, karena aku sendiri ga pernah yakin, akhirnya aku putus dengan si A3. Oya, btw, A3 ini udah married..sayang banget aku pas dah di spore..jadi ga isa dtg ke nikahnya dia..hukhuk....pdhl pengen liat istrinya.. :D istrinya cakep lho...hehe...

Oya, benernya ada juga A tiga setengah. hoho.. males ngganti udahan.. *ini revised edition, hehe* A3.5 ini adalah sahabatku. sahabat deketku. kita maen voli bareng...hoho...aku inget, pas lomba, aku serve bola dan "woooshhh"... bola dengan indahnya mendarat di punggungnya...duhkah..sakit banget pastinya. maap ya...
hehe....sempet aku menjauh dari dia...tapi akirnya, kita berbaikan lagi. sampe skarang, *udah jarang sih*, tapi kita masi pigi bareng. Kadang masi cerita-cerita hal2 pribadi kalo pas ketemu...hoho... she's a great woman though...

*end of revised*


A yang keempat, muncul pas aku kuliah. Dia pria yang baek. tapi.. bukan tipeku. Setelah berteman selama kurang lebih 4-6 bulan, akirnya jadian juga. :">. Sayang lho ama dia. trus karena suatu masalah, setelah jalan sekitar 2 taonan, akirnya kami putus. Tapi kami masi bersahabat sampe sekarang. Hehe. Bentar lagi juga dia mau kesini. Dolan. Tapi ama dia udah bener2 sayang sebagai sahabat dan saudara. Aku tahu sekarang, perbedaan sayang antara saudara dan kekasih. hehe..


Beberapa hari yang lalu cecenya sempet sakit, dan ga tau napa, tiba-tiba aku jadi sedih banget..tapi justru dari sini aku tahu. aku dah nganggep mereka sebagai bagian dari keluargaku sendiri.
Aku belajar banyak dari keluarganya A4 ini. Belajar tentang arti sebuah keluarga, tentang how to be firm, tentang memberi dan banyak lagi. Dia dan keluarganya telah menjadi berkat buat kehidupanku. Sekalipun sebenernya aku juga udah jarang hubungan ama mereka, tp masi bisa nyambung lah pas ngobrol ama mereka. hehe....

*revised edition lagi*

A 4.5. kenal karena aku harus jadi tutornya. hoho. very2 GREAT woman. she's published her own book. *ngirii..hahaha* sampe sekarang kita masi kontak2 an...meskipun jarak telah terpisah begitu jauh...hoho...
tapi kalo ada hal2 penting apa, kita masi saling share...
luv u sis

*end of revised*

A yang kelima, hadir ketika aku bekerja. Humppp...ternyata dalam tiap sesi kehidupanku ada A-A yang datang dan pergi. A5. Dia baek tapi dia ga pernah yakin untuk ada bersama-sama dengan aku. Dia sempet deket ama aku. Tapi sekarang dia memutuskan untuk putus hubungan. Dia memutuskan untuk pergi dari kehidupanku. btw, ini satu2 nya A yang cukup deket dan kemudian hubungannya menjadi tidak baek. tidak seperti A-A yang lain. :D tapi aku sih tetep berharap, suatu saat kami bisa deket lagi.. abis..dia dah kayak sodara sendiri *lebih deket dari sodara bahkan*. Jadinya sekarang ini, aku kayak lg "dibuang" ama sodaraku sendiri...

jadi doain ya, spy hubungan kami membaik..sama seperti A-A lain yg pernah muncul dalam hidupku..hehe


Oya...ada satu lagi A yang muncul. A ke enam. A6 ini muncul pas aku di spore. temen lama pas sma dan kuliah. tapi baru bener2 deket pas di spore. haha. dan kami mulai berbisnis bersama. hahaha....


Ooh...aku emang ga isa lepas dari inisial A&S.
hahaha

gbu all,

ruth